groot gelijk zjef, ik merk sinds een jaar, dat bij concerten ed, meer en meer plaatsen van " wedstrijdwinnaars" half bezet blijven. Na enige tijd weet je ongeveer waar de "wedstrijdwinnaars hun plaatsje krijgen. Zo jammer voor organisatoren, maar ook voor de optredende artiesten! Dus als je iets wint, ga erheen, geef het weg aan iemand ( desnoods buiten schifters aan familie, vrienden,..., of annuleer je ticket. Zo kunnen reserve-winnaars ook een kans maken en blijft het leuk voor iedereen.Zjef schreef: vr 17 jul 2026, 19:12Je hebt je "eerlijke" voorgangers tegen die toch wel niet elke keer even een gat in hun geheugen hadden toen ze een ruil gepost hadden zeker. Kan gebeuren! We mogen daar geen bans op uitdelen, en een tijd later posten ze gewoon terug een ruil "omdat ze dat toevallig even vergeten waren". Helaas krijg je dan deze regel en aanpak. Bedank je voorgangers.djietie schreef: di 14 jul 2026, 13:30 Dag Bloemeke, ik ga de discussie niet aangaan.
Ik leg er me bij neer. Voor mij zou het 'gemakkelijker' zijn om via de Facebookgroep dingen weg te geven en ook op te merken van anderen.
Je opmerking van een contract, klopt volledig ! Maar er is ook een spreekwoord dat zegt : 'Eens missen, is menselijk' of 'Iedereen maakt wel eens een fout'... En dan zou dit toch meer opwegen dan dit definitief te beslissen, zeker als je merkt dat dit puur uit vergissing/onwetendheid moet zijn gebeurd, wanneer je ziet dat deze persoon heel graag dingen wegschenkt.
Wanneer je een boete krijgt voor te snel rijden, riskeer je nadien toch ook nog boetes te krijgen ? Ik heb mijn lesje geleerd. Als het niet mag, mag het niet. Ik heb er alleszins niets verkeerd mee willen bedoelen en zal dit nooit verkeerd bedoelen...
Dat een nieuw lid niet direct mee is met de regels, tot daar aan toe, maar je bent al 11 jaar lid. Dan mag je wel weten hoe het hier allemaal werkt en gaan "toevallig even vergeten" excuses niet meer op.
Overdrijven is ook een kunst.anganax1 schreef: do 16 jul 2026, 16:32 Jammer zeker omdat je zo vaak zaken weggeeft gratis. En inderdaad misschien ruilt iemand graag. Vroeger was het vaak dat je zette te geef en er kwam bij velen een hele lijsten er werd geruild.
Ik vind het vaak te streng.
Zaken verkopen het staat zo vaak vol met gewonnen prijzen van schifters.
Voorheen had je 300 pagina's met schiftingslijsten en nu? Terwijl er bijna bij elke wedstrijd schifters staan. Moeten deze dan ook geblokt worden? Terwijl dit ook in het reglement staat.
Bij velen hangt hun leven er precies vanaf. Weinigen gunnen elkaar nog iets.
Ik neem je even mee voor een leuke rekensom.
Onze schiftingen zitten in een spreadsheet. Doorgaans kan je 45-60 rijen op 1 A4 pagina afdrukken (afhankelijk van grootte lettertype enz).
Dus we pakken even de minst optimistische optie, 45 rijen op 1 pagina.
Om aan 300 pagina's te komen, heb je dan 13.500 rijen nodig.
Geen enkel jaar in onze schiftingslijst komt nog maar in de buurt van dat aantal.
Spoiler: het meeste was 1.254 in 2016.
Sinds corona is het ook niet meer wat het geweest is, vooral omdat meer en meer wedstrijden op social media gezet worden, waar zelden een schiftingsvraag gesteld wordt.
En om inhoudelijk op je opmerking te antwoorden: ja, ook leden die wedstrijden winnen, maar hun schifting niet doorgeven krijgen een ban op die schiftingslijst. Dat staat ook al veel jaren zo beschreven in de uitleg over die schiftingslijst.
En klopt helemaal dat velen blijkbaar zo verzuurd zijn dat ze liefst zo weinig mogelijk delen in een community en vooral op zoek zijn naar snel raadpleegbare informatie. Of dat nu wedstrijden zijn om mee te spelen, of meer inzicht in waar je ongeveer gokt op een schiftingsvraag. En net die houding zal er op termijn voor zorgen dat sites zoals deze in de toekomst niet meer bestaan. Net zoals ook al veel organisatoren geen wedstrijden meer organiseren omdat winnaars niet komen opdagen, of een handel houden in gewonnen prijzen.
ruilen
Moderator: Miss Jones
-
pehuke
- Deelnemer
- Wedstrijden dit jaar: 48 (#73)